Marketing wielopoziomowy, inaczej zwany MLM (multi-level marketing) -
również marketing sieciowy. Polega on na tym, że w drzewie sprzedaży
węzeł wyższego poziomu otrzymuje profity ze sprzedaży z drzewa
znajdującego się poniżej. Firm działających na podobnych zasadach jest
na świecie o wiele więcej. MLM to nie tylko sprzedaż towarów, ale i
usług (w tym telekomunikacyjnych). Do firm zajmujących się dystrybucją
usług telekomunikacyjnych posiadającą pokaźną ilość klientów.
Marketing wielopoziomowy mylony jest często z konstrukcją znaną jako
piramida finansowa. Różnica polega na tym, że w marketingu
wielopoziomowym każdy węzeł drzewa sprzedaży może mieć własnych
klientów, którym dostarcza towary wg ich potrzeb, przy czym jakość
przeważnie przynajmniej w pewnym stopniu odpowiada cenie. W piramidach
finansowych nie ma zazwyczaj towarów lub występują pseudo towary - np.
tzw. raporty. W marketingu wielopoziomowym węzeł zarabia na sprzedaży
prowadzonej osobiście oraz na sprzedaży partnerów zgromadzonych w
węzłach poniżej własnego. Węzeł nie zarabia na samym pozyskiwaniu
nowych węzłów poniżej. W piramidzie finansowej zarobek węzła pochodzi niemal
wyłącznie z bardzo wysokiego wpisowego, wpłacanego przez nowych
członków struktury za prawo włączenia się w tę strukturę.
źródło: Wikipedia
niedziela, 21 lutego 2010
Co to jest MLM
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz